Kalerm Quarza B Bean to Cup Coffee Machine Cyprus Photography Buy Coffee Beans for Cyprus - EspressMe.com
Startup.com.cy Cyprus
 

Date: 11-02-2012

Μετρήστε την κίνηση της ιστοσελίδας σας

Ανέκαθεν όλες οι εταιρείες προσπαθούσαν να δουν πόσο αποδοτικά ήταν τα μέσα διαφήμισης που χρησιμοποιούσαν και πόση απήχηση είχαν στο κοινό. Εντούτοις παρ’ όλα τα στατιστικά κριτήρια που χρησιμοποιούν όπως τα μηχανάκια της AGB για την τηλεόραση ή ο αριθμός των πωλήσεων για τα περιοδικά δεν είναι εύκολο να κάνουν ορθές μετρήσεις και να εξάγουν τα σωστά συμπεράσματα. Αντίθετα το διαδίκτυο είναι το πιο μετρήσιμο μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας.

Μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα μέσα από την ιστοσελίδα της να συγκεντρώσει πληροφορίες για το προφίλ των επισκεπτών της, πότε και για πόσο επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα της, τι αναζητούσαν και αν έμειναν ικανοποιημένοι. Έτσι με μια ανάλυση επισκεψιμότητας μπορεί μια εταιρεία να εντοπίσει τα λάθη που υπάρχουν στην ιστοσελίδα της, να δει που υπερέχει και να κάνει ανασχεδιασμό ανάλογα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των επισκεπτών της. Επιπρόσθετα κρατώντας στοιχεία σχετικά με τις αναζητήσεις που κάνουν οι πελάτες της μπορεί να κάνει πιο στοχευμένη διαφήμιση γνωρίζοντας τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους.

Όλες οι web hosting provider εταιρείες που παρέχουν δικτυακή φιλοξενία παρέχουν τις βασικές στατιστικές αναλύσεις για τις ιστοσελίδες σας. Για πιο αναλυτικά στοιχεία θα πρέπει να προμηθευτείτε κάποιο ειδικό λογισμικό. Οι περισσότερες web hosting provider εταιρείες προσφέρουν διάφορα στατιστικά πακέτα δωρεάν ή έναντι κάποιας μικρής ετήσιας συνδρομής, τα οποία μπορούν να αναπροσαρμοστούν έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κάθε εταιρείας.

Το στατιστικό πακέτο το οποίο θα επιλέξετε θα πρέπει να επιτελεί το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε το website. Αν πρόκειται για ιστοσελίδα με σκοπό την πληροφόρηση, την ενημέρωση ή την διαφήμιση τότε ένα βασικό στατιστικό πακέτο είναι αρκετό. Εάν όμως η ιστοσελίδα έχει ως σκοπό τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου τότε απαιτείται πιο εξειδικευμένη ανάλυση. Μπορείτε να προμηθευτείτε από την web hosting provider εταιρεία σας ένα πλήρες στατιστικό πακέτο που στοιχίζει λιγότερο από €100 ετησίως όμως θα πρέπει να αφιερώνετε πολύ χρόνο για να αναλύσετε σωστά τα αποτελέσματα που εξάγονται. Μια άλλη επιλογή είναι να αγοράσετε ένα ειδικό λογισμικό το οποίο αναλύει γρήγορα και αυτόματα όλα τα δεδομένα και κοστίζει από €1000 και πάνω, ανάλογα με τις απαιτήσεις σας.

Μπορείτε να βρείτε προγράμματα ανάλυσης επισκεψιμότητας, εκ των οποίων κάποια είναι δωρεάν, στις ιστοσελίδες http://www.mrunix.net/webalizer/ και www.clicktracks.com .

Το πιο δημοφιλές πρόγραμμα που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή και χρησιμοποιείται ευρέως είναι το google analytics, το οποίο προσφέρεται δωρεάν και μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.google.com/analytics/ . Το google analytics προσφέρει ποικιλία από στατιστικούς δείκτες οι οποίοι θα σας βοηθήσουν να κάνετε ανάλυση επισκεψιμότητας για το website σας. Μπορείτε να δείτε από πού προέρχονται οι επισκέπτες σας έτσι ώστε να γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό σας και ποια τα χαρακτηριστικά του. Επιπλέον έχετε τη δυνατότητα να δείτε από πού κατέληξαν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, αν δηλαδή πληκτρολόγησαν κατευθείαν το URL σας, αν σας βρήκαν μέσω άλλου συνδέσμου ή αν έκαναν αναζήτηση σε κάποια μηχανή αναζήτησης. Στην περίπτωση που οι επισκέπτες σας προέρχονται από μηχανές αναζήτησης μπορείτε να δείτε και ποιες είναι οι λέξεις με τις οποίες έθεσαν το ερώτημα, έτσι ώστε να τις συμπεριλάβετε στις λέξεις-κλειδιά του website σας. Παράλληλα μπορείτε να γνωρίζετε ποιες είναι οι ώρες που μπήκαν στην ιστοσελίδα οι επισκέπτες σας ούτως ώστε να ξέρετε τις ώρες που προτιμούν, όπως επίσης μπορείτε να δείτε πόση ώρα παρέμειναν στη σελίδα σας ή αν βγήκαν κατευθείαν. Επίσης το google analytics είναι ένα πολύ εύχρηστο εργαλείο μιας και σας παρέχει τη δυνατότητα να κάνετε συγκρίσεις όπως εσείς επιθυμείτε, κάνοντας τις δικές σας κατηγορίες όπως για παράδειγμα φύλο ή μέση τιμή.

Διάφοροι στατιστικοί δείκτες:

Hits : Παρόλο που οι περισσότεροι έχουν την εντύπωση πως τα hits μετρούν τον αριθμό των επισκέψεων, στην πραγματικότητα αυτό που μετρούν είναι ο συνολικός αριθμός των αρχείων που ζητήθηκαν από κάποιον επισκέπτη. Γι’ αυτό ο συγκεκριμένος δείκτης δεν μπορεί να μετρήσει τη δημοτικότητα κάποιου website, μιας και κάθε επισκέπτης που μπαίνει σε μια ιστοσελίδα είναι σαν να καλεί όλα τα αρχεία που βρίσκονται σ’ αυτήν.

Visits: Τα visits είναι ο συνολικός αριθμός επισκέψεων που δέχθηκε κάποια σελίδα μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα. Ο αριθμός των επισκέψεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα και στον αριθμό των επισκεπτών, εφόσον ένας επισκέπτης μπορεί να μπει περισσότερες από μία φορές στη συγκεκριμένη σελίδα.

Visitors/users: Υπάρχουν πολλοί στατιστικοί δείκτες που μετρούν τον αριθμό των επισκεπτών ενός website. Μπορεί να καταγραφεί ο αριθμός των ατόμων που επισκέφθηκαν το δικτυακό τόπο ανά ημέρα/εβδομάδα/μήνα και οι μέσες τιμές τους, το χρονικό διάστημα που αφιέρωσαν στην ιστοσελίδα σας οι επισκέπτες καθώς και ο αριθμός των επισκέψεων που πραγματοποίησε ο καθένας τους. Ακόμη μπορείτε να δείτε ποιοι είναι οι νέοι χρήστες, από ποια πόλη/χώρα/ήπειρο προέρχονται και από ποιο διαδικτυακό τόπο κατέληξαν στην ιστοσελίδα σας. Επιπλέον μπορείτε να γνωρίζετε αν χρησιμοποίησαν μηχανή αναζήτησης και ποιες λέξεις-κλειδία έγραψαν έτσι ώστε να τις χρησιμοποιήσετε περισσότερες φορές για να σας εντοπίζουν πιο εύκολα.

Top documents: Αυτός ο δείκτης δείχνει πόσες επισκέψεις δέχθηκε ξεχωριστά κάθε σελίδα του website, φανερώνοντας έτσι ποιες είναι οι δημοφιλέστερες σελίδες της ιστοσελίδας σας.

Top entry pages: Δείχνει τις σελίδες οι οποίες φορτώνονται πρώτες από τους επισκέπτες και όπως είναι προφανές η σελίδα που βγαίνει συνήθως πρώτη σ’ αυτό το δείκτη είναι η homepage.

Top exit pages: Δείχνει τις σελίδες που είδαν τελευταίες οι επισκέπτες πριν εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα σας, φανερώνοντας έτσι τι ήταν αυτό που έψαχναν.

Αυτοί είναι κάποιοι από τους κύριους στατιστικούς δείκτες οι οποίοι θα σας βοηθήσουν στην ανάλυση επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας. Υπάρχουν όμως και πολλοί άλλοι και πιο εξειδικευμένοι που μπορεί να ταιριάζουν ακόμη καλύτερα με τις απαιτήσεις σας. Χρησιμοποιώντας όλους αυτούς θα πάρετε τις κατευθυντήριες γραμμές στις οποίες πρέπει να κινηθείτε για να αυξήσετε τη δημοτικότητα της ιστοσελίδας σας.